Frågor & svar
Här nedan finner du svar på vanliga frågor som inkommer till oss.
⇒ Hur lägger jag en order?
Det finns två sätt att lägga en order på:
1) För-registrering: Registrera dig som en kund genom att klicka på “logga in/Skapa konto” överst på startsidan, eller klicka här. Fyll i dina kontaktuppgifter och börja handla de varor som du önskar, genom att klicka på kategori och välja produkt. Klicka på “Till kassan” och välj betal- och fraktalternativ. Efter att ha läst och godkänt villkoren, genomför ordern. Du kommer att mottaga en orderbekräftelse via e-mail och så snart ordern är skickad ifrån kommer även en leveransbekräftelse att skickas ut på samma sätt.
2) Snabbkassa: Börja handla genom att klicka på kategori och välja produkt. Klicka på “Till kassan” och skriv in ditt personnummer om du önskar att hämta dina uppgifter från folkbokföringen. Annars går det bra att fylla i kontaktuppgifterna som är markerande med “*” manuellt. Välj betal- och fraktalternativ. Efter att ha läst och godkänt villkoren, genomför ordern. Du kommer att mottaga en orderbekräftelse via e-mail och så snart ordern är skickad ifrån oss kommer även en leveransbekräftelse att skickas ut på samma sätt.
⇒ När kommer jag att mottaga min order?
Om produkten som du har beställt finns i lager, så packas,och skickas den inom 2-4 arbetsdagar och det tar ytterligare 1-3 arbetsdagar för leverans.
Om produkten inte finns i lager och står som “beställningsvara”, kan det ta upp till åtta veckor innan den levereras. Vi meddelar leveransfördröjningar via e-mail.
⇒ Hur returnerar jag en produkt?
I leveransbekräftelsen som du mottager via e-mail finns en retursedel bifogad med all information om hur en retur eller ett byte går till. Saknar du retursedel kan du ladda ner den här.
⇒ Är det möjligt att returnera eller byta en produkt som jag har köpt under en tävling eller klubbkväll?
Absolut, så länge du har inköpsdatum, namn på eventet och pris-/storlekslappar är kvar på produkten så går det bra. Kontakta vår kundtjänst för vidare assistans.
⇒ Jag har en trasig vara, vad gör jag?
Om du har en vara som är obrukbar eller trasig på något sätt så har du rätt att reklamera den, så länge skadan inte beror på ett handhavandefel. För att reklamera en produkt, vänligen maila oss ordernummer samt en bild på produkten med en kort beskrivning av felet. Vi kommer att kontakta dig så snart vi har undersökt den trasiga varan.
⇒ Jag kan inte logga in på Mina sidor. Vad är det för fel?
Om du har glömt ditt lösenord, så kan du återställa det genom att klicka här. Om du fortsatt har problem, vänligen kontakta vår kundtjänst för att återställa kontot.
⇒ Hur använder jag en rabattkod?
Vid kassan, lägg in din kod i fältet som är under varorna som finns i din varukorg, och klicka på “aktivera”. Om du har en procentuell kod och den är giltig, så kommer alla produkter att vara nedsatta med rabatten tills du stänger webbläsaren.
Om du har en rabattkod för medlemsskap i en klubb som inte fungerar, vänligen kontakta din klubb för att säkerhetställa att den är korrekt och aktiv.
Notera att medlemskoder inte går att kombinera med redan prisnedsatta varor och kan inte användas tillsammans med ett presentkort.
⇒ Jag har vunnit ett presentkort, men koden fungerar inte. Vad gör jag?
Vi uppdaterade vårt system i mars 2013 och alla koder ifrån innan dess, gick tyvärr inte att flytta över till den nya plattformen. Om du har en äldre kod, vänligen tag ett foto på presentkortet och maila till vår kundtjänst, så återkommer vi med en ny kod som fungerar att handla med i vår webbshop.
Nya koder som inte behöver återaktiveras, utan fungerar att handla med i dag, har formatet xxxx-xxxx-xxxx.
⇒ Vilken storlek har jag?
Klicka här för att se samtliga storlekguider för våra produkter. Skulle du fortsatt har svårt att se vilken storlek som passar dig är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.
⇒ Jag är intresserad av att köpa en produkt som finns på TYR.com, men de skickar inte order utanför USA. Är det möjligt att beställa det via er?
Ja, vi beställer ifrån det amerikanska lagret ungefär vart åttonde vecka och har möjlighet att ta specialorder för en speciell produkt som finns tillgänglig på TYR.com vid beställningstillfället. Notera att leveranstiden kan ta upp till åtta veckor och vi kommer att ta ut en extra hanteringsavgift på 50 SEK utöver normal faktura- och fraktavgift. För att beställa, vänligen maila oss namnet på produkten ni är intresserade av, även storlek och färg, samt era kontaktuppgifter. Vi bekräftar er specialorder via e-mail så snart den är behandlad.
⇒ Vart kan man prova TYR-produkter?
Vi har inga fysiska butiker, men vi besöker flera events varje vecka. För mer information om våra kommande events, vänligen följa oss via Facebook, Twitter och Instagram (@TYRSverige).
⇒ Vilka länder har ni möjlighet att leverera till?
TYR Nordic skickar till Sverige, Danmark, Norge, Finland, Benelux, Polen och Baltikum. Bor du utanför dessa länder, vänligen kontakta vår kundtjänst för ytterligare information om tillvägagångssätt.
⇒ Vad innebär en TYR-klubb?
En TYR-klubb är en förening med ett unikt avtal med oss där vi tar hänsyn till varje klubbs resurser och behov. Om du önskar att just din förening ska bli en TYR-klubb, be den ansvariga för inköp eller er klubbs ordförande att kontakta vår säljare Stina Holmertz via mail eller på telefonnummer 0705-148902.